söndag 4 juni 2017

Varför...




Idag har vi tagit det långsamt...
Sonen och F kom och åt lunch och hämtade Bill...
Vi tvättar och har varit en sväng till ett stort möbelvaruhus och köpt påslakan i linne...
Jag bakar för i morgon fyller T år. Själv tänker jag starta morgondagen med att jobba medan "födelsedagsbarnet" har ledig "klämdag". Det hinner inte jag. Måste en sväng till jobbet i morgon och fixa.






Idag... är det ännu en dag när jag vaknar och världen är grym... Terror påverkar på tok för mycket för att världen ska kännas som en trygg och lugn plats. Varför tar sig några få (läs på tok för många) kunskapsfrånvarande små ynkliga människor rätten att skapa oro... död... sorg och rädsla i världen. Varför anser kunskapsfrånvarande små ynkliga människor att de har världsmandat att förstöra för så många andra och bestämma vad någon annan ska tro eller tycka. Varför anser små ynkliga människor att de har rätt att döda...



 


Vi glömmer inte...

Nu stänger jag av nyheterna igen... Orkar inte med mer ondska just nu.

Må gott









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...