lördag 6 januari 2018

Hunddag med massor av allt




Idag har det varit nästan som "gamla tider" med hundträning... dock saknade vi Anette (vår uppfödare)... hon som vi "lutat oss mot" och "som inte ger sig förrän det blir jätterätt". Men den tiden kommer.

I förmiddags åkte vi till Paradisets strand och vi har haft sällskap av Patrik och Jackson... Jackson som är en "Jennapojke" med kennelnamn "Sutherlands James Elliot", och som kommer från "vår uppfödare". Jackson blev i november 1 år och börjar bli en riktig bumling till pojk.
Denna dag har vi spårat både kokkorv och köttbullar... och det gick som en dans... Jag vet inte vem som åt mest... hundarna eller jag.





Patrik och Jackson bor i vår stad och det ska bli jätteroligt att följa deras resa... 

 
 



Måste säga att det där med stora hanhundar är så himla mäktigt... och när jag stod där med Jackson inser jag hur mycket jag saknar Åke... SnyggÅke...han med de vänliga ögonen... 49 kg muskler och som styrde Bönan med "järntass" så subtilt att vi inte märkte det...
Jackson har dock en bit kvar både på höjden och vikten för att komma i "Åke-klass"... men... en vacker dag... Snyggheten har han... 

 
 
 
 
 
 


Vi åkte hem just som solen gick ner...

Innerligt tack för en jättefin "hunddag" med massor av allt. Nästa gång fixar jag go´fika.

Nu ligger hundarna heeeeeeeeeeelt klappslut i sina bäddar och orkar inte lyfte ett ögonlock.

Må gott... det gör jag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...