måndag 8 januari 2018

Vaknade till en magisk morgonsol



Sista dagen på julledigheten för mig... T åkte som vanligt till jobbet tidigt som attan medan jag hade lyxen att vara kvar i sängvärmen... Hade planer på att gå upp tidigt, men valde att stänga av väckarklockan och låta livet väcka mig... och det gjorde det... jag vaknade av mig själv och tassade ut i våningen medan flickorna sov djupt... Fortfarande lite skumt, men solen höll på att visa sig från sin bästa sida...
Vi har sovrum, matsal och ett av storarumsfönstren åt öster. I sovrummet ser jag inte ett smack innan vi dragit upp persienner OCH mörkläggningsgardin... men i matsalen var det nästan magiskt denna morgon. Hela rummet var dunkelt men med rosa inslag och huset var så där tyst att det gick att höra tystnaden...
Utsikten är väl inte den finaste... men himlen var storslagen.


 
 
 


Flickorna vaknade straxt efter och vi tog långsam morgon... och vad jag kan se... har flickorna fortfarande morgon... De är slut från helgens träning och hundmöten. 

Jag fortsätter med att frosta av frysen...

Må gott




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...