söndag 6 maj 2018

Fotogenlampa till Paradiset




I går kväll var första gången vi åt på vår lilla balkong sedan vi flyttat till lägenheten... typ för lite mer än två år sedan. Det blev lyxpizza och ett glas kallt... Himla gott men aningen för mycket pollen i luften för att jag skulle njuta till fullo.
Vi bestämde när vi flyttade hit att vår lilla balkong inte skulle innehålla "måsten"... Ni vet... vattna blommor, skura möbler eller piffat och fixat så mycket att det inte går att hänga tvätt där. Men... nu har vi hittat ett litet bord som lätt går att fälla upp och ned samt två sköna stolar som går att fälla ihop. Så... nu kan vi njuta av utelivet utan måsten på vår lilla balkong.


 



I morse åkte T till Eskilstuna för att hämta mitt senaste Tradera-fynd. Jag har letat ett tag efter en fotogenlampa utan el som ska föräras Paradiset, och nu fick jag tag i en för en billig slant. Tyvärr är den i efterhand guldmålad... men för den pengen ansåg jag att jag kunde låta det gå igenom... Vi har planer på att försiktigt matta ner guldet... men inte idag... eller i  morgon... en annan dag.
Nu hänger den där... den nya fotogenlampa typ Majolika i Paradiset.


 
 
 
 
 
 



Efter att vi "meckat" ihop lampan passade T på att olja in uteplatsen...

 



Julia och jag tog selfisar... Det är banna mig inte det lättaste. Ena stunden när jag fått till ansiktsdragen något så när hyfsat... körde Julia fram näbben eller vände sig om och visade HELA baken.
Hm... vi försökte i alla fall...


 
 



Nu är vi hemma och håller på att tvätta undan det vi samlat på oss i helgen.

Må gott




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...